18 Şubat 2014

18 Şubat - Ölmemişiz... (ve bir metro hikayesi!)

Ölmemişiz cidden! Yeni bir program kaydettim bugün itibariyle. Devamını da getireceğim :)


Geçen mayıs ayının sonundan beri biraz fazlasıyla sakin buraları. Önce (mayıs sonu itibariyle) ufak bir kafa tatiline girmiştim, yazın tatile Gezi'ye çıktık tabii. Sonra okullar açıldı ama Radyo Eksen'de Alçak Basınç bir türlü başlayamadı. Sebebi kısmen benim, bir türlü tekrar program yapmaya da başlayamadım. Bu arada hiç beklemediğim anlarda programı dinleyen / dinlemiş olan insanlarla karşılaştım. Devam etmem gerektiğine emin oldum. Ama tam o sırada (şu aralar) Radyo Eksen'den başka programcılarla beraber benim programa da bir süre ara vermeleri gerektiğini öğrendim. Hayırlısı olsun, beş yılı aşkın bir süredir Eksen'de program yapmış olmak bile süper bir şeydi benim için.

Ama Eksen ara verdi diye benim programı bitirmeme gerek yok, hele bu devirde! Blog'um açıksa ben de buradan ufak tefek yayına devam edebilirdim. Hala en büyük sıkıntım zaman bulamamaktı ama yeni açılan Yenikapı metro hattı buna da çözüm olmuş gibi görünüyor! Şimdi bu ne alaka diyeceksiniz tabii, anlatayım.

Biliyorsunuz metro daha önce Taksim'de duruyordu, Şişhane'ye geçmek için de bir aktarma yapmanız (ayrıca aktarma aracını beklemeniz vs) gerekiyor. İşim Şişhane tarafında olduğu için her gün bu aktarmayı yapıyorum. Ama (sonunda) Yenikapı hattı açıldığı için artık metro Taksim'den Şişhane'ye doğrudan gidiyor. Dolayısıyla her gün gidiş dönüş en az 10 dk'lık bir tasarrufum var!!! Bir AlçakBasınç dostunun hesabına göre bu ayda 2,5 saat edermiş ve bu kazandığım ek zamanı rahatlıkla blog'u güncellemek için kullanabilirmişim. Kaçarı kalmamış yani :)

Velhasıl kelam, uzun zamandan sonra ilk Alçak Basınç programı huzurlarınızda. Program anonssuz - bundan sonra da bu şekilde gidebilir. Yeni programlar düzenli olarak gelmeyecektir ama ayda en az iki program koymak niyetindeyim. Ayrıca radyo yayınlarına kıyasla çok daha "kafama göre" takılacağım, bu da biraz daha fazla elektronik müzik + funk + soul vs demek olacaktır. Özellikle bu ara o taraflardan dinlediğim çok şey olduğundan iyi de olacak aslında. Ve aşağıda bugünkü program ve şarkı listesi.

Ps. Ölmemişiz, Yüzyüzeyken Konuşuruz ekibinin şarkısı, bu aralar en sevdiğim yerli gruplardan. Şarkının çok da güzel bir klibi var, şuradan izleyebilirsiniz.


18 Şubat 2014 Alçak Basınç

Bu yazıyı görüyorsanız başlıktaki linke basın

Arthur Beatrice Butcher's Hook
Broken Bells   Perfect World
Gramme Rough News
Cold War Kids   Something Is Not Right With Me
Tall Black Guy   The Motor Is Running
Gizelle Smith & The Mighty Mocambos   Snake Charmer
Hannah Williams & The Tastemakers   The Kitchen Strut
Riot Jazz Brass Band   Wey Oh!
Baby Charles   I Bet You Look Good On The Dancefloor
Dawn Penn   No No No (Andres Digital Cumbia Remix)
Yüzyüzeyken Konuşuruz   Ölmemişiz
Daft Punk   Doin It Right (Bird Peterson Remix)
Steve Moore   Nemesis
Kosmischer Läufer  Tonband Laufspur 
.

Hiç yorum yok: